Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Párok alakítása.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• Játékosan fejleszti a mozgáskoordinációt és a kooperációs készséget.
• A pár tagjai egymással szemben állnak, egymástól 1 méter távolságra. Egyikük az irányító, aki elmozdulhat, fintort vághat, gesztikulálhat. Társának a feladata: „tükörként” a lehető legpontosabban, szinte vele együtt végezni az összes mozdulatot (ha az irányító bal kézzel mozdult, akkor a szemben lévő jobbal teszi ugyanezt, stb.). A fokozatosság elvét betartva előbb lassú kézmozdulatokat tükrözzünk, később gyorsabbakat, majd akár az egész testre kiterjedő mozdulatsorokat is.
• Egy idő után érdemes „szerepet” cserélni: aki eddig irányított, ő legyen a követő.
• A mozgásos feladat akkor a legjobb, amikor már külső szemlélőként nem lehet egyértelműen megállapítani, ki az irányító és ki a követő.
• A foglalkozás feltétele a megfelelő koncentrált légkör megléte, ahol a résztvevők nem beszélhetnek.
• Amennyiben igény van rá, a játék közben halk zenét (főleg meditációs jellegűt) lehet kapcsolni.

Játék lezárása:
A játék közös beszélgetéssel zárul.

A játékvezetés során figyelni kell:
A koncentrált légkör megteremtésére, a figyelem és a fegyelem fenntartására.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Könnyen együtt tudtál működni a társaddal?
• Nehéz volt folyamatosan figyelni?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
A tanulás elsajátítása
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás