Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Elhelyezkedni úgy, hogy körben ülve elférjenek a játékosok.

Eszközigény:

Játék leírása:
• Körben ülünk és egymás kezét fogjuk.
• Egyikünk beáll a kör közepére (ő lesz az őr), és az ülőket figyeli.
• A játék lényege: a bent állónak el kell „kapnia” azon leveleket, melyeket a társaság tagjai egymásnak küldenek.
• A levelet a szomszéd kezének megszorításával adjuk tovább.
• A mindenkori feladónak meg kell neveznie a címzettet is, ha ő kapta meg a küldeményt, ezt szóban is jeleznie kell (szomszédnak nem lehet levelet küldeni a közelség miatt).
• Ezek után ő lesz a feladó, ő küldhet levelet.
• Ha az őrnek sikerül a levelet út közben elkapnia, akkor az azt éppen átadóval cserél helyet, és tőle indulhat a következő levél.

Játék lezárása:
A játéknak akkor van vége, ha mindenki volt olyan szerepben, amit szeretett volna kipróbálni.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Ha a bent álló játékos sokáig nem találja ki, hogy hol jár a levél, érdemes cserélni egy másik játékosra.
• Minél többen játszanak, annál nehezebb követni a levél útját.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Melyik szerep tetszett jobban?
• Melyik volt nehezebb?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ügyességi
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás