A módszertani kiadvány célja kettős: egyrészt egy teljes fejezetet szentel annak, hogy meghatározza a csapatépítés célját, célcsoportját, szükségességét, másrészt pedig szintén egy teljes fejezeten keresztül, összesen négy nagy kategóriában ad át az olvasó számára egy-egy jól strukturált játékgyűjteményt.
Az első fejezetben a szerző a csapatépítés célját és fogalmát, a csapatépítés által fejlesztendő szociális kompetenciaterületeket (érzelmek kezelése, sikerkezelés, kudarctűrés, kitartás, felelősségvállalás, törődés, tekintet másokra, segítségnyújtás képessége, tolerancia, kommunikációs készségek, együttműködés, kompromisszumkészség), a célcsoportot, a foglalkozásvezető szerepét, magát a tevékenységet és annak feldolgozását határozza meg.
A második fejezet foglalja magában azt a játékgyűjteményt, mely tartalmaz kooperációs ernyővel, vízi nudlikkal, plüssfigurákkal és kötelekkel történő játékokat is. Az alfejezetek felépítése egy egységes felépítést mutat: miden esetben a játékhoz kapcsolódó általános információkkal kezdődik, ahol meghatározzák többek között a játék javasolt időtartamát, csoportméreteit, célcsoportját, foglalkozás céljait, eszközigényeit. Ezt követi szorosan a játék előkészületeihez szükséges tennivalók, majd a játékkategóriák, melyek a következők: ráhangolást segítő-, energetizáló-, együttműködést fejlesztő-, komplex, problémamegoldó játékok. Mindezek után a feldolgozást, tudatosítást segítő kérdéseket találhat az olvasó, majd javaslatot tesz a szerző a lezárást segítő munkafolyamatokra is.
A kiadványt itt lehet megtekinteni:
Bányai Sándor – Csapatépítő játékok
A kiadvány szerzője Bányai Sándor az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány szakértője, élmény- és kalandpedagógiai tréner, a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docense.
A kiadvány az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány megbízásából az EFOP-1.2.12-17-2017-00006 „A tábor összeköt – Erzsébet Táborok” című projekt finanszírozásában jelent meg.
Kiemelt kép forrása: saját szerkesztés