Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Játék leírása:
• Körben ülnek vagy állnak a gyermekek. Egy embert kiküldünk a teremből, vagy ha szabadtéren vagyunk, kicsit arrébb küldjük, hogy ne lássa, hogy kit választunk karmesternek.
• A karmester feladata, hogy elkezd valamilyen mozdulatot csinálni, és a többieknek azt kell utánozni. A karmesternek úgy kell a mozdulatokat váltogatnia, hogy a kiküldött gyermek, mikor visszajön, ne tudja egyből kitalálni, hogy vajon ki lehet a karmester, aki az egészet irányítja.
• Ha kitalálta, hogy ki volt, az fog kimenni, és egy újabb karmestert választanak.
• Színesebbé teszi a játékot, ha esetleg valamilyen zenét is lejátszunk, mert akkor ritmusra csinálják a mozdulatokat (ami akár fejlesztő hatású is lehet).

Játék lezárása:
A játéknak nincs győztese, kerüljön lezárásra a játék.

A játékvezetés során figyelni kell:
A játékvezető álljon be a körbe, ezzel is segítve a szabályok betartását.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Melyik karmestert volt könnyű követni?
• Melyik karmestert találták meg a leghamarabb? Miért?
• Melyik karmestert volt a legnehezebb megtalálni a körben?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Együttműködést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
A tanulás elsajátítása
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás