Teendők játék kezdése előtt:

Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

• papír és toll nevek felírásához;

• kalap/kiskosár/doboz, amiből a neveket ki lehet húzni.

Játék leírása:

• Mindenki felírja a nevét egy cédulára.

• Összehajtva berakják a cetliket egy dobozba, és ebből húz mindenki egy-egy nevet, amelyet nem árulhat el. A cédulát meg kell őrizni.

• Ezután elmagyarázzuk, hogy akinek a nevét kihúzta egy adott játékos, annak a gyermeknek lesz az angyalkája a következő héten (tábor ideje alatt). Egy hétig vigyáz a „védencére”, jelét adja törődésének, segíti, megvédi.

Játék lezárása:

Egy hét múlva beszélgetést indítunk: ki mit érzett, rájött-e, hogy ki volt az ő angyalkája. Célkitűzés: az empátia, az érzelmek és a felelősség egyeztetése, segítő attitűd kialakítása. 

A játékvezetés során figyelni kell:

• Célszerű, hogy a csoportvezetőnek legyen egy listája az angyalkákról és társaikról, hogy meg lehessen figyelni a heti eseményeket.

• Pedagógiai javaslat: A felmerülő érzelmi feszültség vagy ellenszenv kialakulásának ellensúlyozása, a törődés tudatos gyakorlása, a tevőleges szeretet, törődés tudatos gyakorlása.

Feldolgozást segítő kérdések:

• Hogy érezted magad játék közben?

• Örültél annak, akit kihúztál? Tudtál neki segíteni, adni valamit a héten? Ez milyen érzés volt neked? És a másiknak?

• Tapasztaltál valami változást magadban, illetve a társadhoz való viszonyulásodban az elmúlt hét folyamán?

• Rájöttél, ki volt a te angyalkád? Miből jöttél rá, mit csinált a másik? És ez milyen érzés volt neked?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Bizalom fejlesztő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás