Teendők játék kezdése előtt: Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.  Eszközigény: Seprűnyél (bármilyen tömör, egyenes eszközzel helyettesíthető: bot, partvis, felmosónyél).  Játék leírása:
  • Cél, hogy a résztvevők minél több nevet megtanuljanak.
  • A gyermekek körben helyezkednek el, egyvalaki áll a kör közepén és fogja a nyelet.
  • Az a feladata, hogy kimondja egyik társának a nevét, aki a körben áll. Amint kimondta, elengedi a nyelet és beáll a körbe.
  • Akinek kimondták a nevét, annak gyorsan kell reagálnia: elkapni a nyelet, mielőtt az a földre dőlne. Ha sikerül elkapnia, akkor ő mond egy nevet; ha viszont eldől a nyél, az illető kiesik a játékból.
  • A középen álló játékosnak a nyelet nem szabad szándékosan ellökni, megnehezítve ezzel az elkapást, hanem csak el kell engednie anélkül, hogy bármilyen irányban is befolyásolná az esését.
 Játék lezárása:
  • Több kört érdemes játszani, amíg élvezik a játékosok.
  • A játékot lezárjuk, ha a gyermekeknek sikerült memorizálniuk a neveket.
A játékvezetés során figyelni kell:
  • A játékosok hangosan és érthetően mondják ki a neveket, hogy azok, akiknek esetleg háttal állnak, tisztán hallhassák.
  • Fontos a gyorsaság, így az a jó, ha pörög a játék.
Feldolgozást segítő kérdések:
  • Hogy érezted magad játék közben?
  • Könnyű volt elkapni a nyelet?
  • Hány nevet tudtál megjegyezni? El tudnád sorolni az összes társad nevét?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com
Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás