Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A gyermekek körben ülnek.

Eszközigény:

Játék leírása:
• A játék célja, hogy a gyermekek minél több nevet megtanuljanak.
• A játék egy meghatározott ritmusra történik. Ez fontos részét képezi a játéknak.
• Ehhez a ritmushoz illeszkedve kell a saját nevünket és egy másikat kimondani.
• A ritmus a következő (minden gyermek csinálja): egy taps, majd térdre csap, bal válla fölé mutat (közben mondja a saját nevét), jobb válla fölé mutat (mondja az általa választott társa nevét). Ezt a ritmust folyamatosan követni kell. Például: taps, térd, Eszter-Péter.
• Akit így meghívtak, az a játékos folytatja tovább a névmondást a ritmust megtartva. Nem hívhatjuk rögtön vissza azt, akitől kaptuk a mondás jogát.
• A ritmus megtartására figyelni kell! Ha valaki elrontja, elölről kezdődik a játék.

Játék lezárása:
A játékot lezárjuk, ha a gyermekeknek sikerült memorizálniuk a neveket.

A játékvezetés során figyelni kell:
Segíteni a ritmust vezetni, megtartani.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Könnyű vagy nehéz volt megtartani a ritmust?
• Volt olyan, hogy elrontottad?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Nincs
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás