Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Kötél összecsomózása.

Eszközigény:
• kötél, amit össze lehet csomózni
• időmérő eszköz

Játék leírása:
• A gyermekek körben helyezkednek el, kezükben az összecsomózott kötéllel.
• Céljuk a csomó visszajuttatása ahhoz a játékoshoz, akitől elindult, egy kör megtétele után a lehető leggyorsabban.
• Érdemes biztatni a gyermekeket, hogy mivel ők versenyautók, nyugodtan adjanak hozzá hanghatásokat is, hogy izgalmasabbá tegyék a játékot. Sőt, azt is eldönthetik, hogy milyen autóval száguldoznak.
• Nehezítés: ha sikerült végrehajtani (akár többször is) a feladatot, a következő szintre léphetünk. Újra végezzék el a feladatot, csak most időre. Kérdezzük meg a gyermekeket, hogy szerintük mennyi idő alatt tudják a csomót körbejuttatni? Próbálják megtippelni, majd elárulhatjuk nekik, mennyit mértünk, ez lesz majd a mérce, amit meg kell dönteniük.
• Többször is próbálkozhatnak, hiszen céljuk egy saját rekord felállítása.

Játék lezárása:
• Ha a gyermekek elégedettek a gyorsasággal, a játék véget ér.
• Érdemes megbeszélni az eredményt, hogy mennyire elégedettek vele.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Figyeljünk az időkorlátra.
• Biztassuk a gyermekeket az együttműködésre.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Elégedett vagy az eredménnyel, a csapat gyorsaságával?
• Mennyire érezted nehéznek/könnyűnek a feladatot?
• Jó volt együttműködni a többiekkel?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ügyességi
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás