Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Pálya kijelölése.
• A résztvevők két egyenlő számú csapatra osztása.

Eszközigény:
A pálya kijelöléséhez kréta vagy bóják szükségesek. Legyen egy középvonal, ami két térfélre választja a teret, majd a középvonaltól mindkét irányba – kb. négy óriáslépésnyire – szintén húzunk egy vonalat, ezen a két vonalon túl lesz majd a csapatok saját területe.

Játék leírása:
• A játékszabály a kő-papír-olló játékon alapszik, de most más jelentést adunk a mozdulatoknak:
Piroska: olló (legyőzi a Vadászt);
Farkas: kő (legyőzi Piroskát);
Vadász: papír (legyőzi a Farkast).
• A gyermekek elhelyezkednek a saját területükön és megbeszélhetik a stratégiát (fontos, hogy egységesen döntsenek arról, hogy melyiket fogják mutatni); természetesen úgy beszéljék meg maguk között, hogy a másik csapat ne hallja meg.
• Ha mindkét csapat készen áll, akkor a középvonal két oldalán felsorakoznak egymás mellé úgy, hogy a két csapat között legyen kb. 1,5 – 2 méter távolság, hogy ne érjék el egymást.
• A két csapat (minden játékos) a játékvezető visszaszámolására megmutatja a megbeszélt jelet (pl. egyik csapat Piroskát mutat, azaz ollót, a másik csapat pedig Farkast – követ), így értelemszerűen a Farkast mutató csapat győz.
• Annak a csapatnak, aki megnyerte az adott kört, az a feladata, hogy az ellenséges csapatból elkapjon minél több játékost, a vesztett csapatnak pedig célja ezt elkerülni, ezért gyorsan visszamenekül a saját területüket jelző vonal mögé.
• Akit elkaptak, az automatikusan csatlakozik az adott körben nyertes csapathoz, így tehát a csapatok létszáma folyamatosan változni fog.
• Érdemes több körre előre megbeszélni a taktikát, ugyanis előfordulhat olyan, amikor mindkét csapat ugyanazt mutatja, ilyenkor már nincs lehetőség megbeszélni, folytatódik a következő visszaszámlálás, tehát a játékosoknak azt is előre kell kitalálni, hogy ebben a helyzetben milyen mozdulat legyen a következő.
• Lehet variálni esetleg azzal, hogy kő-papír-olló helyett más mozdulatot társítanak a nevekhez, illetve szabadon lehet más témakört választani.

Játék lezárása:
Addig játszható, amíg élvezik, illetve ha már az egyik csapatból elfogytak a gyermekek.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Vigyázni egymás testi épségére.
• Végigkövetni a csapatok győzelmét.
• Figyelni, hogy mikor érvényes a fogócska, vonalak határaira koncentrálni (igyekezzünk kerülni az ebből fakadó konfliktusokat).

Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Volt-e megbeszélt stratégiátok?
• Szerintetek a játékot mennyire befolyásolja a szerencse, illetve a megbeszélt taktika kiválasztása?
• Sejtettétek, hogy a másik csapat milyen taktikát követ?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
5 perc +
Játék helyigénye
Nagy tér
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Közepes
Megosztás