Teendők játék kezdése előtt (több mint 10 perc):
- Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
- A személyigazolványok elkészítése.
- A képek előkészítése az elveszett tárgyakról.
- Személyek és tárgyak:
Mózes – rézkígyó, kőtábla
Éva – alma, édenkert
József – kút, köntös
Sámson – olló, haj
Máté apostol (a vámos) – mérleg, pénz
Simon Péter apostol – a mennyek kulcsa, háló, bárka
Jakab apostol – kagyló, vándorbot
Gáspár napkeleti bölcs – arany, teve, csillag
Menyhért napkeleti bölcs – tömjén, ló, csillag
Boldizsár napkeleti bölcs – mirha, teve, csillag
Pontius Pilátus – kézmosó tál, kendő, korbács
Jézus – töviskorona, kenyér, kehely
Mária Magdolna – kövek
Eszközigények:
- személyigazolványok
- az elveszett tárgyakról készült képek
Játék leírása:
- Mindenki kap egy „személyigazolványt”, amiből megtudja, hogy kinek a bőrébe bújik bele éppen.
- Az elveszett tárgyakról képeket mutat a játékvezető, a gyermekeknek rá kell ismerniük, hogy melyik elveszett tárgy az övék. Például a rézkígyó Mózesé, a véres köpeny Józsefé.
- A játékvezető minden gyermekről tudja, hogy épp ki-kinek a bőrébe bújt , ezért azt is tudja, hogy kihez melyik tárgy tartozik.
- A résztvevőknek meg kell indokolniuk, miért az az ő elveszett tárgyuk, mikor használták és mire.
- Megjegyzés: indoklás nélkül is játszható. A játékosoknak kell kitalálniuk, hogy ki lehet az illető a tárgyai alapján.
A játék vége:
A játéknak nincs győztese.
A játékvezetés során figyelni kell:
- A játékvezetőnek meg kell jegyeznie minden gyermek személyiségét.
- Figyelni arra, hogy mindenki mondja el, miért az övé az adott tárgy, lehet beszélgetni az érintett történetről, rávilágítani, hogy milyen szerepe volt az adott személynek.
Feldolgozást segítő kérdések:
- Minden személy mondja el, miért az övé az adott tárgy, milyen jelentősége volt a történetben?
- Milyen személyiségjegyei vannak?
- Az Ószövetség vagy az Újszövetség szereplője?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com
Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Több mint 10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony