Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
- Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
- Plüssök előkészítése.
- Játéktér kijelölése.
Eszközigény:
- plüssállatok
Játék leírása:
- A játékosokat két egyenlő létszámú csoportra osztjuk.
- A két csoport tagjainak számokat kell kiosztani, 1-től kezdve növekvő sorrendben, egész számokat. Mindkét csoportban ugyanazok a számok szerepelnek majd: ha 2 db 10 fős csoportunk van, akkor a legnagyobb szám a 10-es lesz, és mindkét csoportban lesz egy-egy gyermek, akinek 10-es a száma).
- A két csoport tagjai egy vonalban álljanak fel egymással szemben úgy, hogy a köztük levő távolság kb. 6-8 méter legyen. A két csapat között középen helyezzük el a plüsst.
- A játékvezető hangosan kimond egy számot. Mindkét csoportból a szám tulajdonosának a középen elhelyezett plüsshöz kell rohannia és meg kell szereznie magának. Ha felkapja és visszaszalad a helyére, pontot szerez a csapatának. De ha a másik csapatból érkező társa – akinek ugyanaz a száma, mint neki, és ugyanúgy szalad a plüssért – eközben megérinti őt, akkor vissza kell tennie a plüsst középre, és a játék folytatódik.
- Újabb szám következik, amire másik két játékosnak kell a plüssért futnia. Minden hazaszállított plüss egy pontot ér a csapatnak.
A játékvezetés során figyelni kell:
- A játék vezetése számok bekiabálásával.
- A játékszabályok betartatására figyelni és számolni a pontokat.
Feldolgozást segítő kérdések:
- Milyen volt a csapatszellem a játék során?
- Szurkoltatok egymásnak?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com
Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Alacsony