Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Úgy helyezkedni a térben, hogy mindenki nyugodtan alkothasson és ne zavarják egymást.
• Eszközök biztosítása, kiosztása a gyermekeknek.
Eszközigény:
• papírlapok
• íróeszközök: színes filctollak, ceruzák, zsírkréták
• színesítő (opcionális) eszközök: nyomda, matrica
Játék leírása:
• Mindenkit megkérünk, hogy képzeljen el egy saját országot, ami csak az övé, használja a fantáziáját; emellett gondoljon 2-3 nagyon kedves emlékre az életéből, ami boldoggá tette (ez bármi lehet, kisebb-nagyobb dolog, pl. testvére született, kapott egy kiskutyát, kitűnő lett az iskolában, vagy írt egy jó dolgozatot), és úgy kell megalkotnia az országának a címerét, hogy ezeket az emlékeket is hozzárajzolja.
• Adhatnak nevet is az országnak.
• Szabjunk időkeretet (15 perc), amin belül tudnak tervezni, ha kell, meghosszabbíthatjuk.
Játék lezárása:
Ha készen van, minden gyermek megmutatja saját címerét a csoportnak, és elmeséli, hogy milyen lenne az ő országa, milyen fontos emlékeket épített be a címerébe.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Ne zavarják egymást a gyermekek az alkotásban.
• Mindenki figyeljen a másikra, amikor bemutatásra kerül az adott címer.
• Baleseti kockázat közepes, hiszen lehet, hogy lesz, akit elragadnak az érzelmei, ha esetleg eszébe jut egy pozitív emlék, de utólag lehet, hogy az már szomorúsággal tölti el, ilyenkor szenteljünk külön figyelmet a gyermeknek, érezze magát biztonságban, hallgassuk meg.
• Az időkorlátra folyamatosan figyelni szükséges.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Mennyire tudsz azonosulni a saját címereddel?
• Boldogok lennének a te országodban élő emberek?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com