Teendők játék kezdése előtt:
• Javasolt körben ülni, akár széken, akár a szabadban a fűben. Fontos, hogy jól körülhatárolható helyen történjen a játék.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
Eszközigény: –
Játék leírása:
• A feladat során a játékosok megfigyelőképességére helyeződik a hangsúly. A csoportból egyvalaki elhagyja a játékteret, ő a Kutató. Mielőtt elindul, jól körülnéz, rögzíti a játéktér képét.
• Amíg a Kutató távol van, valamit megváltoztatunk a játéktéren, pl. helyet cserél két-három gyermek, kicsit átrendezzük a helyiséget, valaki átöltözik, stb.
• Mikor visszajön a kiküldött gyermek, ki kell találnia, hogy mi változott.
• Ha eltalálja, megnevezheti a következő kutatót.
• Ez a játék már kicsikkel (5 éves kortól) is játszható, csak akkor szembetűnőbb dolgokat és kevesebbet kell változtatnunk. A vizuális emlékezet fejlesztése mellett a megfigyelőképesség fejlesztésére is alkalmas.
Másféleképpen:
A változtatást a kiküldött gyermek is végezheti. Ilyenkor a csoport találgat. Ebben az esetben az megy ki legközelebb, aki legelőbb felismeri a változást.
Játék lezárása: A játéknak nincs győztese, kerüljön lezárásra a játék.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Kezdetben egy változást kell felismerni, majd a játékosok képessége szerint ezen lehet változtatni.
• A játékvezető minden esetben mondja el a visszaérkező Kutatónak, hogy hány változás történt a játéktéren.
• Dicsérjük meg a sikeres kutatókat!
Feldolgozást segítő kérdések:
• Mennyire volt nehéz megtalálni a változásokat?
• Milyen érzés volt, amennyiben a keresése elhúzódott?
• Mi segítette a változások megtalálásában?
• Figyelte-e közben a csoport reakcióit?
• Ha igen: milyen reakciókat látott, ami elárulta a változásokat?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com