Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Eszközök biztosítása és kiosztása a gyermekeknek.
• Úgy elhelyezkedni a térben, hogy a gyermekek kicsit távolabb legyenek egymástól, mindenkinek legyen meg a saját személyes tere a gondolkodáshoz.
• Hívjuk fel a gyermekek figyelmét arra, hogy ez nem verseny; nem az a lényeg, hogy minél hamarabb készen legyenek, hanem az, hogy alaposan gondolják át a feladatot és legyenek kreatívak.
• Ha fiatal korosztállyal játsszuk, érdemes bevinni nekik egy újságot, lássák a felépítését, mutatni nekik egy valós hirdetést, elmagyarázni nekik, hogy mit jelent a jelige.

Eszközigény:
• papírlapok
• íróeszközök: tollak, filctollak, színes ceruzák

Játék leírása:
• Érdemes kicsit távolabb helyezkedni egymástól, hogy ne lássanak rá a másik írására.
• A játék lényege, hogy a gyermekek írjanak egy olyan újsághirdetést, amelyben lakótársat keresnek (a játék jelen időben is játszódhat, de el is képzelhetik, hogy már felnőttek, és úgy válaszhatnak maguknak jövőbeli szobatársat/lakótársat).
• Nyugodtan elrugaszkodhatnak a valóságtól, legyenek kreatívak.
• Fontos tudni, hogy ne legyen azonnal kitalálható a szerző személye. Amikor a játékvezető felolvassa az elkészült hirdetéseket, ki kell találni, hogy ki írta (természetesen az a gyerkőc is találgat, aki írta, nem fedi fel magát).
• A játékvezető feltehet segítő kérdéseket, ami elindítja a gyermekek gondolkodását, pl. Legyen-e a keresett lakótárs rendszerető, vagy nem baj, ha nagy rumlit hagy a házban? Hozhat-e magával kisállatot? Ha igen, milyen állat jöhet szóba? Milyen gyakran mosogasson? Mit fognak együtt csinálni, ha beköltözik? Lesz-e saját szobája, vagy vele együtt fog lakni, esetleg a padláson?
• A gyermekek válasszanak jeligét is! A jelige foglalja össze 1-2 frappáns szóban a hirdetést, pl. Lakj (jól) velem!; Jetibefogadó központ; Esti mese kötelező, stb.
• Természetesen a fő témát szabadon választhatjuk: családtagot keresek, kisállatot fogadnék örökbe, stb.

Játék lezárása:
• Ha a gyermekek igénylik, vagy tetszett nekik a játék, akkor a nekik szimpatikus hirdetésre választ írhatnak (jelentkezhetnek), de meg kell indokolniuk, miért éppen ők lennének az igazi főnyeremény.
• Ha az időnk engedi, ezzel is hasonlóképp járhatunk el, mint az eredeti játékkal (egyesével felolvasni és kitalálni, ki írta és kinek válaszolhatott).
• A hirdetések után érdemes kikérni a gyermekek véleményét a játékról.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Ne zavarják egymást a gyermekek.
• Aki készen van, kap egy pacsit a játékvezetőtől, aki begyűjti a hirdetést.
• Ha mindenki készen van, kikiálthatja, hogy megérkeztek a legfrissebb hírek, jöjjön oda mindenki, hogy hallják a legfontosabb információkat.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Kinek a hirdetése tetszett nekik a legjobban? Miért?
• Mennyire volt nehéz megírni a hirdetést?
• Milyen ötletetek van, milyen hirdetést lehetne még feladni, ami vicces?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
5
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
5-10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás