Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Testrészek/stílus/esemény felírása cetlikre.
• Eszközök előkészítése.
• Érdemes figyelmeztetni a gyermekeket, hogy a festékkel óvatosan bánjanak, nem szabad egymáshoz érniük, csak a papírra alkothatnak.
• Nagyobb létszám esetén maximum 4 fős kis csoportokat alakítsunk ki.
• Minden gyermeknek jusson saját ecset.

Eszközigény:
• papírcetlik
• festővászon: nagyobb flipchart papír
• vízfesték
• ecsetek
• víz
• törülköző/nedves törlőkendő
• ha szükséges, védőnejlon a ruhára

Játék leírása:
• A gyermekeket egy keretmesével vezetjük rá a játékra; elmeséljük, hogy éppen egy kiállítást szerveznek a közelben és várják a szebbnél szebb alkotásokat. Együtt kell létrehozniuk egy festményt különböző szempontok alapján.
• Minden gyermek húz egy cetlit, ami meghatározza majd, hogy ő melyik testrészével festhet. A résztvevők csapatonként húznak egy stílust és egy híres eseményt.
• Testrészek: könyök, ujjbegy, tenyér, kézfej. Akár azt is meghatározhatjuk, hogy csak a jobb, vagy csak a bal oldali megadott testrészükkel dolgozhatnak.
• Stílusok: modern, ókori, vidám, mértani formákkal megjelenített, árnyékolt, csendélet stb.
• Események: állatkerti látogatás, majális, űrutazás, családi ünnep, vidámparki pillanatok, születésnap. Idősebb korosztálynál akár híres festményeket is alapul vehetünk (pl. érdekes lehet a Sikoly című festményt vidám stílusban megalkotni).
• Amikor a gyermekek kihúzták a cetliket, megfognak egy ecsetet és az általuk választott színnel bekenik azt a testrészüket, amellyel festeni szándékoznak.
• Ezután közösen létrehoznak egy műalkotást szabad elképzelésük alapján, a cetliket figyelembevéve.

Játék lezárása:
• A játék végén kiállítjuk a festményeket. Mindenki megtekintheti másokét is, sőt, akár tárlatvezetést is tarthatnak egymásnak a gyermekek.
• Minden csapat odaáll a festményéhez és pár mondatban összefoglalja, hogy mit ábrázol, hogyan készült, ki mit tett hozzá.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Mindenkinek hozzá kell tennie valamit az alkotáshoz.
• Hagyjunk elegendő időt az alkotásra.
• A kiállításnál minden „művészt” hallgassunk meg.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Elégedett vagy a végeredménnyel?
• Melyik alkotás tetszik még?
• Milyen ötleteid lennének még a stílus, illetve az események meghatározásánál?
• Te melyik testrészeddel festettél? Nehéznek találtad?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Együttműködést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
5-10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás