Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játék célja, hogy a gyermekek minél több nevet megtanuljanak.
• A játék kezdetén a résztvevők szabadon sétálgatnak a kijelölt játéktérben.
• Feladat: ha találkoznak valakivel, akkor kezet fognak egymással és mindketten bemutatkoznak, majd tovább sétálnak. Erre adjunk egy pár percet, hogy minden gyermeknek legyen lehetősége találkozni mindenkivel. Sőt, egyvalakivel akár többször is kezet foghatnak, és bemutatkozhatnak neki újra, vagy a sokadik találkozásnál már a nevén is szólíthatják.
• Ha sikerült a bemutatkozás, akkor a következő körben a játékosoknak ki kell találniuk egy mozdulatot (pl. hajlóbálás, tapsolás, meghajlás, dobbantás stb.), amit nem árulhatnak el senkinek.
• Újra elkezdenek sétálgatni. Amikor egy játékos összetalálkozik valakivel, akkor a saját mozdulatával kell bemutatkoznia úgy, hogy közben mondja a nevét. A társának pedig a látott mozdulatot le kell utánozni, elismételni a nevét, majd ő mutatja meg saját mozdulatát és mondja a nevét, amit a társnak szintén le kell utánoznia. Ha mindketten elismételték a mozdulatot és a nevet, mehetnek tovább.
• Ha mindenkinek sikerült megismernie a mozdulatokat és neveket, akkor a csapat köralakban helyezkedjen el: láncszerűen fogják „adogatni” a mozdulatokat és neveket.
• A játékvezető kijelöli a kezdő játékost, vagy ő maga kezdi a játékot. Elmutogatja a saját mozdulatát és mondja a nevét, majd elmutogatja valaki másnak a mozdulatát és kimondja a nevét. Ő ugyanezt végrehajtja, majd szintén kiválasztja egy másik játékos mozdulatát. Ebben a körben egy ember nem szerepelhet többször, hiszen az a lényeg, hogy a mozdulatokat tudjuk a nevekhez párosítani.
• Ha vége ennek a körnek, akkor az újabb körben már csak a mozdulatok játszanak, nevek nélkül. A soron következő gyermek elmutogatja a saját mozdulatát, majd egy másik gyermekét, aki átveszi.
• Ha még jobban szeretnénk nehezíteni, akkor úgy is lehet mutogatni, hogy a saját mozdulatainkat már nem ismételjük, hanem mindig csak a másik mozdulatát mutatjuk.

Játék lezárása:
• A játékot addig lehet játszani, amíg a résztvevők élvezik.
• A játékot lezárjuk, ha a gyermekeknek sikerült memorizálniuk a neveket.
• Lezárásként meg lehet kérdezni, hogy van-e olyan, aki megpróbálja elmondani az összes nevet?

A játékvezetés során figyelni kell:
• Hagyjunk elég időt a mozdulatok kitalálására.
• Figyeljünk arra, hogy a gyermekeknek lehetőségük legyen mindenkivel találkozni és bemutatkozni.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogy érezted magad játék közben?
• Könnyebb volt mozdulattal együtt megjegyezni a neveket?
• Melyik kör tetszett a legjobban?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Nincs
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás