Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• A szituációs környezet előkészítése (tévénéző szék, távirányítót helyettesítő eszköz).
• A játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Az adott tévécsatornák listájának összeállítása.
Eszközigény:
• tévéműsor kártyák
• tévénéző szék, távirányítót helyettesítő eszköz
A játék leírása:
• A játék során a digitális televíziót lecseréljük egy sokkal modernebb eszközre.
• A játékvezetőnél lesz a lehetőség arra, hogy váltson a csatornák között attól függően, hogy épp milyen hangulatban van. A csoport feladata az, hogy a készülék képes legyen műsort sugározni minden csatornán. A csoportnak el kell játszania egy előre megbeszélt jelenetet a műsorkártyákról (pl. sport, főzőműsor, híradó, filmcsatornák: akció, vígjáték, romantikus, zeneadó stb.).
• A felkészülésre a csoport számára elegendő időt kell biztosítani. Miután felkészültek, indulhat a műsor! A játékosok nem mondhatják el, hogy mi az adásmenet, a távirányítót tartó nézőnek kell erre rájönnie.
Játék lezárása: A játéknak nincs győztese.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Lehetőség: a csoport képességeit figyelembe véve a műsorokat meg lehet állítani, fel lehet gyorsítani, lehet hangszínt állítani, akár visszapörgetni.
• A felkészülésre adott idő mértéke a csoport képességeitől függ; miután megszabtuk az időtartamot, vegyük szigorúan, mert a cél a szabálykövetés átadása is.
• Az első kör után a távirányítót át lehet adni egy önként jelentkezőnek vagy egy kijelölt személynek.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Milyen érzés volt a TV képernyőre kerülni?
• Milyen érzés volt leforgatni a műsorokat?
• Mindenki azt a szerepet kapta, amelyik számára kedvező volt?
• Ha újra kellene forgatni az adásokat, miben változtatnál?
• A távirányitót kezelő személynek mennyire volt egyszerű kitalálnia a műsor tematikáját?
• Melyek voltak a műsor tematikájára utaló jelek?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com