Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Kültéri terület kiválasztása (vonalak kijelölése a tengerhez).

Eszközigény:

Játék leírása:
• Egymástól néhány méterre két vonalat húzunk (vagy egy fához, bothoz viszonyítunk), az egyik mögött felsorakozik a társaság.
• A két vonal közti rész lesz a tenger, amelyben a kijelölt cápa tanyázik.
• Amikor a cápa mond egy színt (pl. kék), akkor mindenkinek át kell futni a túloldalra.
• Jelen esetben, akin van kék színű ruhadarab (az is elég, ha kék mintás), azt a cápa az adott körben nem foghatja meg (csak ruhadarab számít, ékszer nem).
• Akit megfogott, a következő játékban az a játékos lesz a cápa.

Játék lezárása:
Ha elfáradtak a gyermekek, vagy kifogytak a színekből, vége a játéknak.

A játékvezetés során figyelni kell:
• A gyermekek vigyázzanak egymás testi épségére.
• Ha egy gyermek nagyon sokáig cápa marad, mert nem tud senkit megfogni, akkor le lehet cserélni, hogy ne maradjon benne rossz érzés (kivéve, ha élvezi a helyzetet, hogy ő a cápa).

Feldolgozást segítő kérdések:
• Melyik szerep tetszett jobban?
• Gyakran mondott olyan színt a cápa, amilyen színű ruha volt rajtad?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
8
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Közepes
Megosztás