Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játék előtt a résztvevők megbeszélik, hogy hány élettel rendelkezzenek (azaz hány hibapontig tart a játék). Általában három élete szokott lenni mindenkinek, nagy létszámú csoportok esetén lehet kevesebb is.
• A kezdő játékos gondol egy szóra, melynek kimondja az első betűjét. A következő játékosnak már az előbb hallott betűvel kezdődő szóra kell gondolni, annak az első két betűjét kimondani (pl. az apa szóra gondolt, azt kell mondani “ap”)
• Minden játékosnak az előző betűláncot kell folytatni egy betűvel úgy, hogy értelmes szóra gondoljon. Viszont, aki értelmes szót mond ki, tehát nem tudja máshogy folytatni a betűsort, csak úgy, hogy egy befejezett szót mond, veszít egy életet (pl. ha a betűlánc aszta, és a következő megszólaló az L betűt mondja, veszít egy életet).
• Ha valaki életet veszít, a következő játékos újra egy betűvel kezdi a láncot (új kör kezdődik).
• Aki elveszíti mindhárom életét, szellemmé válik. A szellemek feladata a játék nehezítése (érdekesebbé tétele). Aki egy szellemre reagál, ránéz, hozzá szól, szintén életet veszít. A játék szellemek nélkül szójátékként is játszható, így viszont a kieső játékosoknak is élvezetes.

Játék lezárása:
Az a játék győztese, aki utoljára marad.

A játékvezetés során figyelni kell:
A szabályok betartására, és a gyermekek mindig számolják, hogy hány életük maradt.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Milyen hosszú szavakat sikerült kigondolni, hogy az még ne legyen értelmes? Melyik volt a leghosszabb szó?
• A magyar nyelvben hogy nevezik azokat a hosszú szavakat, amelyek több értelmes szóból állnak? (Összetett szavak). Tudunk ilyet mondani ebben a játékban? (Miért nem? ????)
• Milyen szófajú szavakra volt könnyebb gondolni? (főnév, melléknév, ige)
• Tudtátok mindig, hogy a másik milyen szóra gondol?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
3
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
30 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az anyanyelven folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás