Teendők játék kezdés
e előtt:

• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.

• A gyermekek körben ülve helyezkednek el.

Eszközigény: –

Játék leírása:

• Egy kisorsolt játékos (a gazdit kereső cica) a körön belül négykézláb odamegy valakihez, és a lehető legkomikusabban azt mondja: „Miau!”

• A cica feladata, hogy megnevettesse valamelyik társát, aki – miközben megsimogatja a cica fejét – így válaszol: „Szegény Cicamica!” Ha sikerül nevetés nélkül válaszolnia, a cicának tovább kell keresnie a gazdáját, ha nem, akkor a megnevettetett gazdi átveszi a cica szerepét.

• Egy cica háromszor kereshet gazdit, illetve a cica egy gazdinál csak háromszor próbálkozhat, utána leváltásra kerül.

• Ha nagy létszámú csoporttal játsszuk, akár két cica is lehet a körön belül, vagy a sikertelen cica ki is eshet.

• A szabályokat természetesen szabadon lehet alakítani a körülményekhez, hiszen a játék célja a nevetés, megnevettetés.

• A játékot változtathatjuk kedvünk szerint, hiszen az is érdekes lehet, hogy más nyelveken melyik állatot milyen hangutánzó szóval azonosítják. Egy másik variációban a játékosoknak az állathangból és a gyermek mozgásából kell kitalálni, hogy milyen állatot utánoz a társuk éppen.

Játék lezárása:

Játszhatjuk, amíg kedvünk van a játékhoz, illetve, ha már sikerült kellőképpen vidám hangulatot, légkört teremteni.

A játékvezetés során figyelni kell:

• Ne hagyjuk ellaposodni a játékot, a cica ne válogasson sokáig a gazdik között, ne váljon unalmassá a játék.

• A játékvezető dönti el, hogy mi számít nevetésnek, akár nehezíthetjük a játékot, hogy már mosolyogni sem szabad, vagy esetleg csak a hangos nevetés után válik a gazdi cicává.

• Lehet biztatni a gyermekeket, hogy bátran engedjék el a fantáziájukat és legyenek nagyon vicces cicák.

Feldolgozást segítő kérdések:

• Hogyan érezted magad játék közben?

• Könnyű volt cicának/gazdinak lenni?

• Sokáig bírtad nevetés nélkül?

• Melyik szerep tetszett jobban?

• Ki volt szerinted a legügyesebb cica?

Forrás:

Bányai Sándor élmény- és kalandpedagógiai tréner, a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docense

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
5 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Energetizáló/jégtörő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás