Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
Eszközigény: –
Játék leírása:
• A résztvevők körben állnak, a játékvezető utasításokat ad folyamatosan (pl. emeld fel a jobb karodat), ezeket azonban csak akkor szabad végrehajtani, ha az utasítás előtt elhangzik az, hogy ,,Simon mondja…”
• A foglalkozás célja a koncentráció és a figyelem fejlesztése. Az utasításokat alakíthatjuk úgy, hogy a gyermekek mozgáskoordinációját és testsémáját is fejlesszük.
Példák:
Simon mondja: guggolj le!
Simon mondja, hogy maradj úgy!
Simon mondja: nyújtsd előre mindkét kezed!
Most állj fel!
Simon mondja: állj fel!
Nevess egyet!
Simon mondja: pislogj egyet!
Simon mondja: emeld fel mindkét karod!
Simon mondja: tedd le!
Simon mondja: emeld fel újra!
Tedd le!
Tedd le!
Simon mondja: ne tedd le!
Simon mondja: tartsd a kezeid a magasban!
Simon mondja: végre tényleg leteheted az egyiket!
Simon mondja: tedd le mindkét kezed!
Simon mondja: ugorj fel egy nagyot!
Simon mondja: tapsolj kettőt!
Tapsolj egyet!
Sámson mondja: puszild meg a bicepszedet!
Simon mondja: fogd meg az orrod!
Jákob mondja: fogd meg a füled!
Most tényleg fogd meg a füled!
Játék lezárása:
• A játékból kiesnek azok a gyerekek, akik akkor is végrehajtják az utasítást, előtte nem hangzott el a „Simon mondja”. Az utoljára bennmaradó gyermek nyeri meg a játékot.
• Ha korosztály-specifikusan nem szeretnénk kiesőset játszani, akkor rontásnál a gyermekek zálogot is adhatnak, amit ki tudnak majd váltani.
A játékvezetés során figyelni kell:
Vicces utasításokkal színessé lehet tenni a játékot, így a gyermekek jobban élvezik a feladatot, nem is érzékelik annak.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Mire kellett figyelni a játék során?
• Milyen volt ezt a játékot játszani?
• Te milyen feladatot adtál volna még a társaidnak?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com