Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Pénzérme előkészítése.

Eszközigény:
• 1 db pénzérme (bármilyen, de ne legyen túl nagy vagy nehéz);
• hosszú asztal, amely köré elférnek a játékosok;
• alternatíva lehet az is, hogy pénzérme helyett más apró tárggyal játsszuk, ami elfér a tenyérben (pl. kindertojásban található játékfigura).

Játék leírása:
• Az asztal két hosszabb oldalához ülünk két csapatot alkotva. Mindkét csapat választ egy csapatkapitányt, akinek a szava a másik csapat számára lesz mérvadó.
• Az egyik csapat tagjai az asztal alatt egy tízforintost adogatnak egymásnak, majd az ellenfél csapatkapitányának MOST! felkiáltására mindannyian felteszik ökölbe szorított kezüket az asztalra.
• Az ellenfélnek ki kell találnia, hogy a csapatból éppen kinél van a tízforintos.
• A pénzrejtegető csapat CSAPJUK VAGY CSÚSZTASSUK? kérdésére az üresmarkúaknak választaniuk kell: ha azt mondják: Csapjátok! – akkor a pénzes csapat minden játékosa egyszerre csapja a tenyerét az asztalra; ha azt mondják: Csúsztassátok! – akkor az asztal szélétől egy óvatos mozdulattal számolásra, egyszerre mindenki előrecsúsztatja az ujjait.
• Ezután ki kell találni, kinek melyik keze alatt van a tízforintos.
• Ahol úgy gondolják, biztos nincs, azokat a kezeket a csapatkapitány felemeltetheti az asztalról.
• Cél, hogy végül egyedül a pénzt rejtő kéz maradjon az asztalon.
• Játékonként cseréljenek szerepet a csapatok.

Játék lezárása:
Megtalálni a pénzérmét rejtő kezet. Ha van igény rá, szerepcserével lehet újrakezdeni a játékot.

A játékvezetés során figyelni kell:
Szabályok betartása.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Nehéz volt úgy tenni, mintha nem lenne nálad az érme?
• Nehéz volt magadra vonni a figyelmet, miközben nem is nálad volt az érme?
• Szerinted jól tudtad volna kezelni, ha nálad lett volna az érme?
• Mennyire működtetek együtt a játék során? Segítették egymást?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ügyességi
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás