Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Egy mese/történet kiválasztása.

Eszközigény:
Kiválasztott történet, amelyből a játékvezető fel fog olvasni.

Játék leírása:
• A játékosok körben helyezkednek el úgy, hogy jobb kezük mutatóujja lesz a kard, amit a jobb szomszédjának a felfordított tenyerére helyez. A felfordított tenyér lesz a pajzs. Tehát minden játékosnak bal oldalon felfelé van fordítva a tenyere, jobb mutatóujjukat pedig társuk tenyerére helyezik rá.
• A játékvezető elkezdi olvasni a történetet. A játékosok célja, hogy bal tenyerüket összeszorítva időben elkapják társuk kardját, miközben saját, jobb kardjukat fel kell emelniük, mielőtt a pajzs elkapná azt. Így mindenki egyaránt dolgozik, bal oldalon védekezni kell, jobb oldalon pedig támadni. (Érdemes arra figyelni, hogy a pajzs kezünk nem mozdulhat el felfelé, tehát a megengedett mozgása csak annyi, hogy összezárjuk az ujjainkat, a gyorsaság a fontosabb).
• A gyermekeknek csak akkor szabad védekezni/támadni, amikor az előre meghatározott szavak elhangzanak, tehát nagyon kell figyelni a történetre.
• Általában a kezdő körökben a határozott névelő két alakja a „hívószó”, amely hallatán a gyermekek támadhatnak/védekezhetnek: tehát az a-az párosítás, viszont ne keverjék össze a betűvel. Csak akkor szabad a feladatot végrehajtani, ha névelőként hallják.
• A játékvezető szabadon megszabhatja, hogy milyen szavakra, szótagokra vagy egyéb kifejezésekre lehet támadni/védekezni.
• Egy játékos akkor kap 1 pontot, ha a pajzsával elkapta a társának a kardját, a saját kardját pedig megvédte. Bármilyen más esetben nem jár pont. Ezt a gyermekeknek meg kell jegyezniük.
• Ha elég pontot gyűjtöttek, akkor jöhet a csavar, hiszen meg kell cserélniük a pajzsot és a kardot, most jobb tenyerük lesz a pajzs, bal mutatóujjuk a kard. Néhány rövid kört így is érdemes játszani, hogy érezzék a különbséget.

Játék lezárása:
• Addig játszható, amíg élvezetes.
• A játék végén megbeszélhetik a szerzett pontokat, illetve kinek melyik oldala volt erősebb.

A játékvezetés során figyelni kell:
Vigyázzunk egymásra!

Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Hány pontot gyűjtöttél?
• Melyik kezeddel voltál ügyesebb?
• Védekezni vagy támadni volt számodra könnyebb?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
5
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ügyességi
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás