Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A résztvevők körben állnak kisebb kartávolságban. Minden résztvevő egymás után egy-egy mozdulatot tehet. Mindenkinek két keze van életben a játék elején.
• Az a győztes, aki végig benn marad a játékban. A játékosok sorban, egymás után haladnak, amikor épp nem ő következik, vagy nem ő védekezik, mozdulatlanul kell tartania a pózt.
• A támadás egy hirtelen mozdulattal történik, és arra kell törekedniük, hogy a mellettük állónak megérintsék a kezét. Akire épp támadnak, az a gyermek ilyenkor végezhet egy védekező mozdulatot – megpróbálhatja elhúzni a kezét, hogy ne találják el.
• Ha eltalálják, az a keze „kiesett”, így azt a játék során folyamatosan a háta mögött kell tartania. Ha mindkét kezét eltalálják, kiesik. Addig folytatódik a játék, míg egy ember marad a körben.

Játék lezárása:
Az a játék győztese, aki utoljára marad.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Arra kell figyelni, hogy ezek a mozdulatok nindzsaszerűen nagyon gyorsak és pontosan célzottak legyenek – a mozdulat közben lehet egyet lépni is, ha a másik túl messze áll.
• Ügyeljünk arra, hogy mindig csak egy mozdulatot tehet mindenki.
• Tartsuk be a kört a játék során, akinek „kiesett” a keze, az tegye a háta mögé.
• Akinek mindkét keze „kiesett”, álljon ki a körből.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Szerinted ügyes nindzsa voltál?
• Mennyire volt nehéz/könnyű támadni/védekezni? Melyik volt Neked könnyebb?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás