Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

Játék leírása:
• Megjegyzés: klasszikus agytágító.
• Egyikünk gondol egy híres emberre, de csak nevének kezdőbetűjét árulja el, ő lesz például Mister M.
• A többiek feladata kitalálni, hogy kire gondolt, ennek érdekében konkrét, M betűs személyekre vonatkozó kérdéseket kell feltenniük. Fontos, hogy csak a megadott betű legyen és személy, és ne kérdezzünk rá konkrétan, például: Ő írta a Kincskereső kisködmönt?
• Ha nem Móra Ferencre gondolt az illető, akkor ezt jeleznie kell: Nem, nem Móra Ferencre gondoltam. Ha viszont a kérdésre nem tud kielégítő választ adni (jelen esetünkben a kisködmönről nem ugrik be számára Móra Ferenc neve), akkor passzol, ez viszont barkochba-kérdés lehetőségét nyújtja a többiek számára.
• A játékosok szabadon rendelkezhetnek, hogy mikor használják fel barkochba kérdéseiket, tehát akár rögtön kihasználhatják, de gyűjtögethetik is, hogy egymás után tegyék fel azokat.

Játék lezárása:
• A játék akkor ér véget, ha kitalálják, kire gondolt.
• Ha van igény rá, egy másik játékos is gondolhat egy híres emberre.

A játékvezetés során figyelni kell:
Szükség esetén segíteni a kérdések megfogalmazásában, illetve azok megválaszolásában.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Nehéz volt kitalálni?
• Mennyire érezted nehéznek, hogy csak egy megadott betűvel játszhattatok?
• Melyik szerep tetszett jobban? A kérdezett személy szerepe vagy a találgatóé?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
2
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás