Teendők játék kezdés
e előtt:

Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

• íróeszközök;

• A4-es papírlapok, melyekre a helységek nevét írjuk fel a gyermekekkel közösen;

• pontszerzős verzió esetén egy kisméretű tárgy vagy plüssállat, amit könnyen meg tudnak fogni a játékosok a célba éréskor.

Játék leírása:

• A gyermekekkel először kitaláljuk, milyen helyszíneken történtek az alábbi események. 

• Egy bibliai helyre gondolunk, segítségül sorban mondunk egy-egy jellemzőt róla, ennek alapján ki kell találni, „hova utaztunk”. 

Messzi útra indulunk, hamar odaérünk. Találd ki, hogy hova megyünk, gyere te is vélünk! 

Úticélok: 

– Abba a városba megyünk, ahol először hangzott el ez a köszöntés: Üdvözlégy, Mária, kegyelemmel teljes!

– Oda megyünk, ahol József ácsműhelye volt. Abba a városba megyünk, ahol Jézus is nevelkedett. (Názáret) 

– Abba a városba megyünk, 

…ahonnan Dávid király családja származott.

…amelyről megjövendölték a próféták, hogy ott fog megszületni a Megváltó.

…ahol nem talált szállást Mária és József.

…ahol Heródes király megöletett minden 2 évesnél fiatalabb kisfiút.

…ahol Jézus született. (Betlehem)

– Abba a városba megyünk, ahol Zakariásnak hírül adta az angyal, hogy fia születik.

– Oda megyünk, 

…ahol Jézus 12 éves korában beszélgetett a tanítókkal.

– …ahol az utolsó vacsora volt.

– Ha odaértünk, végigmegyünk azon az úton, amelyen Jézus a keresztet vitte.

– Abba a városba megyünk, ahol a Szentlélek pünkösdkor leszállt a tanítványokra. (Jeruzsálem)

– Arra a helyre megyünk, 

…ahol Jézus 40 napon át imádkozott és böjtölt.

…ahol a Sátán háromszor is megkísértette Jézust.

…ahol Keresztelő János élt és megtérésre buzdította az embereket.

…ahol Jézus megkeresztelkedett a Jordánban. (puszta)

– Abba a városkába utazunk, 

…ahol egyszer Jézus is vendégeskedett édesanyjával és tanítványaival.

…ahol Jézus az első csodáját tette.

…ahol borrá vált a víz. (Kána)

• Amikor minden helységet kitaláltak, akkor ezeket leírjuk egy-egy lapra, és egymástól távolabbra helyezzük a térben. 

• A játékvezető rövid utalásokat mond hangosan a helyszínekkel kapcsolatban: a gyermekeknek oda kell szaladniuk arra a helyre, amelyre a felhívás vonatkozik. 

Példa:

Játékvezető: víz borrá vált! – a gyermekeknek a Kána feliratú helyre kell odaszaladniuk.  

• Lehet pontozást is bevezetni, hogy egy tárgyat kell az első beérkezőnek megfogni: aki legelőször érinti meg (pl. plüssállatot) – az kapja a pontot. 

• Ki lehet jelölni egy közös kiindulópontot, ahonnan a futás indul. Mindig ide érkeznek vissza a gyermekek, hogy egyenlő esélyekkel szaladjanak a következő helyre. 

Játék lezárása:

• A játék végén eredményt hirdetünk, ha a pontszerzős verziót játszottuk.

• A játékot beszélgetéssel zárjuk, ahol megkérdezhetjük, mennyire sikerült megjegyezni a helységeket. 

A játékvezetés során figyelni kell:

• A gyermekeket biztassuk az együttműködésre, mindenki aktívan vegyen részt a játékban.

• A futás közben vigyázzanak egymásra. 

Feldolgozást segítő kérdések:

• Hogy érezted magad játék közben?

• Van olyan esemény, amit szívesen megnéznél? 

• Ha időutazó lennél, melyik helyre mennél el megnézni Jézust élőben?

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Kevesebb mint 5 perc
Baleseti kockázat
Közepes
Megosztás