Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Csapatok kialakítása (3-4 fő csapatonként).

Eszközigény:
Asztalok, amelyek körül elférnek a játékosok.

Játék leírása:
• A csapatok külön asztaloknál foglalnak helyet.
• Minden gyermek felteszi az egyik kezét az asztalra, a másik kézre nem lesz szükség.
• Visszaszámolásra minden résztvevőnek mutatnia kell egy számot az ujjaival.
• A játék lényege, hogy a négy játékos megpróbáljon olyan számokat mutatni, melyeket ha összeadunk, akkor 11-et kapunk.
• A játék közben nem beszélhetik meg a stratégiát.
• Előre meghatározzuk, hogy hány kört játszunk.
• Ha sikerül kihozniuk a 11-et, a csapat 1 pontot kap.

Játék lezárása:
• Az eredményeket folyamatosan vezetjük, majd a játék végén eredményhirdetés következik.
• Ha a gyermekek élvezik, lehet több kört is játszani, akár csapattársak cserélgetésével is.

A játékvezetés során figyelni kell:
• A játékot bármilyen számmal lehet játszani, sőt, idősebb korosztálynál akár nagyobb számokkal és két kézzel is érdemes kipróbálni.
• Korosztálytól és létszámtól függően lehet növelni a csapat összlétszámát is.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Sokszor sikerült jó számokat mutatnotok?
• Hány pontot szereztetek?
• Könnyen ráhangolódtatok egymásra?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Matematikai kompetenciák és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás