Teendők játék kezdése előtt:
• Javasolt körben ülni a földön, párnákon. Fontos, hogy jól körülhatárolható és csendes helyen történjen a játék.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játékvezető kiválaszt egy lakberendezőt és egy szomszédot, a többiek pedig a bútorok lesznek.
• A lakberendezőnek ki kell találnia egy elképzelt lakást/lakásrészt, ahol ő lakik majd, és be kell rendeznie különböző bútorokkal (pl. mosógép, szőnyeg, forgóajtó, állószobor, fogas stb.) a többi játékos segítségével. Egyenként, némán beállítja őket, megsúgva nekik, hogy milyen bútor lesz. Amikor végzett, megérkezik a szomszéd, akit körbevezet az új lakásban (ezt már hanggal), és sorra bemutatja neki a bútorait is, a vendég ezeket kipróbálhatja (pl. rákönyökölhet az asztalra, feltehet valamit a fogasra stb.).
• A második körtől a bútoroknak lehet egy gépszerű mozdulata, például az ajtó nyílik-csukódik akkor, ha lenyomja a kilincset, vagyis mondjuk a kezét.
• A játék fejleszti a kreatív gondolkodást, a képzelőerőt, segíti a csapatmunkában való helytállást.

Játék lezárása:
A játék közös beszélgetéssel zárul.

A játékvezetés során figyelni kell:
A játékok felvezetésénél fontos a koncentrált légkör megteremtése.

A lezárást segítő kérdések:
• Hogy érezted magad a játék közben?
• Mi volt a nehézség benne?
• Miket tennél még bele?
• Melyik képzeletbeli bútort vinnéd haza legszívesebben? Miért?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Dramatikus
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Nincs
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás