Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

Játék leírása:
• A játékvezető kigondol egy szót, megadja annak kezdőbetűjét (pl. R betű). A játékosok gondolkozni kezdenek, amikor egynek eszébe jut valami, mondja pl.: sunyi állat, ha egy másik játékos társának eszébe jut erről valami, akkor azt kell mondania, hogy KONTAKT 1, 2, 3 (pl. róka).
• Ha a két játékos ugyanarra gondolt, akkor megkapják a szónak a 2. betűjét is, feltéve, ha a játékvezető nem mondja hamarabb azt, hogy NEM A RÓKA AZ.
• Fontos, hogy csak olyan szavakat kérdezhetünk, amelyek az adott betűvel/betűkkel kezdődnek (a róka példánál maradva: RÓK – rókavadász, rókales, rókaprém, rókavörös stb.).
• Fejleszti a kreativitást, hiszen egy idő után muszáj saját, mókás szavakat alkotnunk, kitalálnunk, ami nagyon jó agytorna és együttműködést elősegítő játék is egyben.

Játék lezárása:
• A játék addig tart, amíg a szót ki nem találják a játékosok.
• Lehet szerepet cserélni, ha van igény rá.

A játékvezetés során figyelni kell:
Szabályok betartása.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Voltak-e vicces szavak a játékban?
• Melyik szerep tetszett jobban: a kitalálóé vagy a találgatóé? Melyik volt egyszerűbb?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
12
Résztvevők száma
2
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás