Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
Eszközigény:
• papírlapok
• íróeszközök
Játék leírása:
• Minden játékos kap egy papírlapot és egy íróeszközt.
• A játékvezető ellentétpárokat vagy tulajdonságokat olvas fel, a játékosoknak pedig fel kell jegyezni, hogy melyik jellemző rájuk jobban, melyeket érzik magukhoz közelebbinek.
• Érdemes nem túl sokat olvasni (maximum 15-öt), hogy a játék végén mindenki könnyen meg tudja találni a hozzá legjobban hasonlító társát.
• A tulajdonságokat vagy ellentétpárokat nem kell megmagyarázni: a gyermekek első megérzés alapján döntsenek.
• Példa: naplemente – napfelkelte, tél – nyár, könyv – film, társasjáték – kártya, hegy – tengerpart, kutya – macska, kirándulás – pihenés, olvasás – sportolás, ébrenlét – álomvilág, színház – mozi, koncert–múzeum, éneklés – táncolás, rend – rendetlenség, irodalom – matek, magyar nyelv – idegen nyelv, egyszínű – színes, bármi.
• A játékot mozgós verzióban is lehet játszani: amikor kimondjuk a tulajdonságokat/ellentétpárokat, megmutatjuk azt is, hogy hova kell állniuk, így a gyermekek oda szaladnak majd, ami rájuk jobban jellemző. Látványos a végeredmény.
• A játék végén a gyermekek szabadon odamehetnek egymáshoz és összehasonlíthatják a jegyzeteiket.
Játék lezárása:
A játék végén mindenki körbejár és összehasonlítják egymás jegyzeteit. Meg kell találni azt a személyt, akivel a legtöbb közös tulajdonságot írták.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Hagyjunk elég időt arra, hogy minden gyermek beszélni tudjon mindegyik társával, hiszen csak így lehet teljeskörűen felmérni, hogy a csapatból kikhez hasonlít a legjobban.
• Lezárásként mindenki elmondhatja, hogy kivel találta meg a legtöbb közös pontot.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Neked milyen ötleteid lennének a tulajdonságokra/ellentétpárokra?
• Kivel hasonlítasz a legjobban? Mennyi közös tulajdonságot írtatok?
• Volt olyan, hogy mindkettőtöknek kölcsönösen a másik volt a párja?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com