Teendők játék kezdése előtt (több mint 10 perc):

  • Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
  • Kérdések kiválasztása, előkészítése.
  • Csapatok kialakítása.

 Eszközigény:

  • papírlapok
  • íróeszközök

 Játék leírása:

  • A játék célja a fiatalok ismereteinek bővítése, különös fókusszal országunk, hazánk történeteinek megismerése játékos formában; a kérdések kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy szorosan kapcsolódjanak Magyarországhoz, a magyarsághoz (ezen belül bármilyen témát ki lehet választani: művészet, történelem, sport, hagyományok).
  • A játékosok csapatonként helyezkednek el úgy, hogy a másik csapat ne hallja a csoporton belül zajló eszmecserét. A gyermekek könnyítésképpen leírhatják a gondolataikat.
  • A játékvezető tippelős kérdéseket tesz fel, és a két csapatnak meg kell próbálni megközelíteni a helyes eredményt. Aki közelebb tippel, az kap egy pontot. Ha véletlenül mindkét csapat ugyanazt tippelte, vagy ugyanolyan távolságra vannak a helyes választól, akkor mindkét csapat kap egy-egy pontot.
  • A válaszadás menete: a gyermekek felírják egy lapra a tippet, és visszaszámolásra egyszerre felmutatják.
  • Példák:
    Milyen számot kapunk, ha összeadjuk négy magyar költő születési dátumát?
    Hány Kolodko Mihály szobor található összesen Magyarországon?
    Hány hektár a Szarvasi Arborétum területe?
    Hány művet írt Mikszáth Kálmán?

 Játék lezárása:

  • A játék addig játszható, amíg élvezik a gyermekek.
  • A játék végén összeszámoljuk a csapatok pontjait, majd eredményhirdetés következik. Az a csapat nyer, akinek több pontja gyűlt össze.

 A játékvezetés során figyelni kell:

  • Részeredmények folyamatos rögzítése, a válaszok ellenőrzése.
  • Variáció: a játékot úgy is lehet játszani, hogy az egyik csapat válaszol, a másik csapat pedig csak tippel, hogy az ellenfél válaszától számszerűsítve több vagy kevesebb lehet a helyes megfejtés.
  • Fontos, hogy a kérdésekre számszerű válaszokat adjanak.
  • Érdemes a gyermekek korosztályához igazítani a kérdéseket.

 Feldolgozást segítő kérdések:

  • Hogyan érezted magad játék közben?
  • Nehéznek találtad a kérdéseket?
  • Neked lenne még ötleted a játék izgalmasabbá tételéhez?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
14
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Matematikai kompetenciák és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Több mint 10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás