Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése.

Eszközigény:
• különböző méretű labdák
• időmérő eszköz

Játék leírása:
• A gyermekek körben ülnek, egymás mellett nyújtott ülésben, viszonylag kis távolságra.
• Egy labdát az egyik játékos ölébe helyezünk. Feladatuk, hogy körbejuttassák a labdát úgy, hogy a kezükkel nem érhetnek hozzá. Szabadon meghatározhatjuk, hogy mozoghatnak-e, illetve beszélhetnek-e játék közben, vagy sem.
• Egy bemelegítő kör után már felkészíthetjük a gyermekeket, hogy időre megy a játék. Majd ezután nekik kell megtippelniük, hogy mennyi idő alatt tudják körbevinni a labdát. Ezt többször megpróbálhatják teljesíteni, sőt, ha sikerrel járnak, újra licitálhatnak, hogy megdöntsék a saját maguk által felállított pillanatnyi rekordot.
• A gyermekek szabadon megbeszélhetik a stratégiát a körök között.
• Az idő mérése közben ne adjunk visszajelzést nekik, csak azt jelezzük, mikor járt le az időkorlát.
• Korosztályhoz igazítva, ha élvezik a kihívást, indíthatunk egymás után több labdát is, így több irányba kell koncentrálni a gyermekeknek, és mindegyik labdára figyelni kell, illetve vissza kell juttatni az eredeti játékoshoz egy kör megtételével.

Játék lezárása:
A játék addig játszható, ameddig élvezik, illetve elégedettek az eredményükkel.

A játékvezetés során figyelni kell:
Idő folyamatos figyelése szükséges.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Elégedett vagy az idővel, amit teljesítettetek?
• Szerinted tudtatok volna még javítani rajta?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az anyanyelven folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás