Teendők játék kezdése előtt (több mint 10 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A téma kiválasztása (jelen esetben a téma: Magyar költők), képek nyomtatása.
• Nagyobb létszám esetén 4-5 fős csapatok létrehozása.

Eszközigény:
Képek és szövegek adott témában.

Játék leírása:
• A játék célja országunk, hazánk történeteinek megismertetése játékos formában, így a képek kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy szorosan kapcsolódjanak Magyarországhoz, a magyarsághoz (ezen belül bármilyen témát lehet választani: művészet, történelem, sport, hagyományok).
• A gyermekek kapnak egy képet (jelen esetben egy költő képét). Feladat: felismerni az adott költőt, illetve eltalálni a születési dátumát…
• A játékvezető egyesével ad a játékosoknak képeket, így mindig csak egyre kell koncentrálniuk.
• A gyermekek megbeszélhetik egymás között, hogy hova teszik az idővonalon az adott költő képét, viszont csak az a játékos helyezheti el/mozgathatja, aki a kezébe kapta a képet a játékvezetőtől.
• Feladat: egy kronológiai sorrend felállítása a költők születésére vonatkozólag.
• Példák a sorrend felállításához: Budapesti hidakat hosszúságuk szerint, városokat lakosságuk szerint, magyar olimpiai bajnokokat eredményeik alapján, magyar felfedezőkhöz és találmányaikhoz köthető évszámok alapján, magyar dalok és előadók témakörében, magyar mesékhez kapcsolódó évszámok alapján, stb.

Játék lezárása:
• Ha a gyermekek úgy érzik, hogy készen állnak a sorrenddel, akkor a játékvezető ellenőrzi azt; ha szükséges, kijavítja és elmondja a megoldásokat.
• A pontozást végezhetjük úgy, hogy pontot kapnak arra, amit eltaláltak, viszont nem jár pont arra, amit esetleg elrontottak vagy rosszul helyeztek el az idővonalon.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Korosztályhoz igazítva válasszunk képeket, érdemes olyanokat, amelyekről már tanultak, rendelkeznek alaptudással.
• Érdemes kisebb korosztálynál kevesebb, míg idősebbeknél több képet kiválogatni.
• Figyeljünk arra, hogy mindenkinek ugyanannyi lehetősége legyen.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Mennyire érezted nehéznek a feladatot?
• Volt olyan, amiben biztos voltál?
• Neked milyen ötleteid lennének még a témaválasztáshoz?
• Milyen téma érdekel még hazánkkal kapcsolatban?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
12
Résztvevők száma
5
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
A tanulás elsajátítása
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Több mint 10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás