Teendők játék kezdése előtt:
Csoportszabályok érthető átadása:
• Mindig csak egy ember beszél, akit a többiek meghallgatnak.
• Mindenki sorra fog kerülni, aki szeretné.
• Nem minősítjük egymást, nem nevetünk, nem gúnyolódunk mások érzésein, ez senkinek sem esne jól.
• Csoportbizalom: megállapodunk abban, hogy ami itt elhangzik, az itt is marad, nem mondjuk vissza másoknak.
• Amennyit beleteszel a játékba, annyit fogsz belőle visszakapni.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játékvezető időutazásra hívja a gyermekeket, mindenki kényelmesen helyet foglal, majd nem túl régi eseményeket idéznek fel. Ezt a visszatekintést a játékvezető kérdésekkel segíti viszonylag lassú tempóban. A játékosok egyenes háttal ülnek, aki szeretné, be is csukhatja a szemét (ez segíthet a koncentrációban). A kérdések között kisebb szünetet lehet tartani.
– Hol voltunk 5 évvel ezelőtt? Milyenek voltunk akkor?
– Először a külsőnket nézzük meg:
Milyen volt a hajunk? Milyen ruhát hordtunk akkoriban?
– Mit csináltunk ekkor? Mi volt a hobbink? Sportoltunk? Zenéltünk valamit?
• A pár perces gyakorlat után megyünk egy kört, és kérdésenként felidézzük egymásnak, hogy milyenek voltunk, mi volt ránk jellemző akkoriban, miket csináltunk.
• Ha körbeértünk, akkor ugyanezt a kört meg lehet tenni a 10 évvel ezelőtti énünkkel igény szerint.
• Célkitűzés: emlékezetben visszapörgetni az idő kerekét, és bemutatni magunkat, hogy milyenek voltunk öt vagy tíz évvel ezelőtt.
• Megjegyzés: az időgépet egy korábbi történelmi korba is vissza lehet tekerni, és arról indítani egy beszélgetést.

A játék vége:
A játékot Hogy éreztem magam? körkérdéssel zárjuk, egy szót mond mindenki.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Mindenki szabadon fejezhesse ki magát az érzéseiről, emlékeiről.
• Mindenkinek köszönjük meg azt, amit elmondott.

Feldolgozást segítő kérdések:
A feldolgozás segítő kérdések a játékleírásban szerepelnek.

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
3
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Bizalom fejlesztő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Nincs
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás