Teendők játék kezdés előtt (nem igényel):

Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása

Eszközigény: 

Játék leírása:

A játékvezető kántálja a sorokat (lásd a továbbiakban), és mutat különböző mozdulatokat, a többiek pedig megpróbálják őt utánozni. Egyre hangosabban, egyre több testrészt bekapcsolva vezeti a játékot, mígnem már lehetetlenné válik a feladat. (Nyomjuk a gombot mindkét kezünkkel, lábunkkal és még a homlokunkkal is.)

A játék alkalmas ráhangolódásra, levezetésre, koncentráció- és memóriafejlesztésre. Ha egy foglalkozás során leül a hangulat, vagy fáradnak a gyermekek, nyugodtan bevethető, mert felrázza őket, szívesen csinálják. Növeli a csapatkohéziót.

A szöveg:

Helló, Béla vagyok,

Egy gombgyárban dolgozom.

Egy nap a főnököm azt mondta:

Te, Béla, Te nem dolgozol eleget,

Nyomd ezt a gombot a jobb kezeddel!

Helló, Béla vagyok…

(majd bal kézzel, jobb lábbal, orral stb…)

Játék lezárása:

A játék akkor ér véget, amikor már nem tudjuk tovább folytatni.

A játékvezetés során figyelni kell:

Szükséges a biztonságos légkör megteremtése, a jó hangulat kialakítása, fesztelen játékfeltételeinek biztosítása.

Feldolgozást segítő kérdések:

• Jól érezted magad a játék közben?

• Könnyű volt kitalálni?

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Energetizáló/jégtörő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás