Teendők játék kezdése előtt:
• Javasolt körben ülni akár széken, akár a szabadban a fűben.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.

Eszközigény:

A játék leírása:
• Mindenkinek három tényt kell állítania magáról, amiből kettő igaz, egy pedig hamis. A csoporttagoknak ki kell választani, hogy melyik állítás volt a füllentés.
• Körben haladunk, mindenki sorra kerül.
• Szabályismertetés során felhívjuk a figyelmet arra, hogy nem beszélünk bele a másik mondanivalójába, nem bíráljuk és nem nyilvánítunk véleményt.

Játék lezárása: A játéknak nincs győztese.

A játékvezetés során figyelni kell:
• Minden résztvevő megszakítás/belebeszélés nélkül elmondja magáról az állításokat.
• A játék lehetőséget teremt arra, hogy megbeszéljük és feldolgozzuk az új információkat, újdonságokat.
• Amennyiben beszélgetés veszi kezdetét egyes témákban, adjunk teret neki, ha időnk engedi.
• Feszültség esetén hagyjunk időt annak kibeszélésére, az esetleges konfliktusok feloldására.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Mennyire volt nehéz igaz állítást kitalálni?
• Mennyire volt nehéz nem valódi állítást kitalálni?
• Mi volt nehezebb: igazat vagy nem valósat állítani?
• Könnyebb igazat mondani, mint valótlant?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
2
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az anyanyelven folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
URL link
https://www.youtube.com/watch?v=gTH-zleZeww
Megosztás