Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér: sarkok kijelölése, balesetet okozó tárgyak eltávolítása.

Eszközigény:

Játék leírása:
• A terem négy sarkához állítunk egy-egy játékost.
• A játékvezető mond egy szorzást: „5×5”.
• A gyermekek feladata, hogy minél gyorsabban bemondják a jó megoldást. A játékosok szabadon találgathatnak (de ne gondolkodás nélkül). Rossz megoldásért nem jár büntetés. Aki a leggyorsabban bemondja a helyes választ, átfuthat a tőle jobbra lévő sarokba. Viszont ezzel kiüti az ott álló társát, akinek a helyére áll és választ egy másik gyermeket az üres helyre.
• A játékban az győz, aki a leghamarabb visszaér az eredeti helyére, vagy aki egyszer sem esett ki. A győztes leülhet pihenni, és egy másik játékossal folytatódhat a játék.
• A játék akár összeadásokat, kivonásokat is tartalmazhat, de más tantárgyban is hasznos lehet, például idegen nyelvű szavak tanulásánál.

Játék lezárása:
• Ha mindenki kapott lehetőséget a játékra.
• Addig lehet játszani, amíg élvezik a gyermekek.

A játékvezetés során figyelni kell:
A balesetek elkerülése végett figyelmeztessük a gyermekeket, hogy nem a futás a lényeg, hanem a jó megoldás; aki először kimondja, utána automatikusan ő kapja meg a jogot arra, hogy tovább menjen/fusson.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogy érezted magad játék közben?
• Lenne ötleted, hogyan lehetne még izgalmasabbá tenni a játékot?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
5
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Matematikai kompetenciák és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás