Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Pénzérmék kiosztása.

Eszközigény:
Játékosonként 1 db pénzérme.

Játék leírása:
• A játék úgy indul, hogy a gyermekek össze-vissza sétálgatnak, amíg valakivel össze nem találkoznak. Ilyenkor a két gyermek feldobja a pénzérméjét, és amikor leesik, eltakarják úgy, hogy csak a sajátjukat lássák.
• Ha fej, akkor igaz állítást mondanak magukról, ha írás, akkor hamisat.
• A társ feladata kitalálni, hogy igaz vagy hamis volt-e az állítás. Ha mindketten helyesen találták el, ők párt alkotnak. Ha egyikőjük, vagy esetleg mindketten tévedtek, akkor továbbmennek.
• Miután párt alkottak, játszhatnak tovább, amíg mindenki meg nem találja a saját párját.

Játék lezárása:
A játéknak akkor van vége, ha mindenki talált párt magának.

A játékvezetés során figyelni kell:
Ha a csoportlétszám páratlan, akkor a játékvezető is csatlakozhat, vagy érdemes a játék elején elmondani, hogy háromfős csapatok kialakítása a cél ugyanezekkel a szabályokkal.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Melyik volt könnyebb: igaz vagy hamis állítást mondani?
• Tudtál meg új dolgot a társaidról?
• Rólad tudtak meg új dolgokat?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
8
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Csoport- és páralkotó
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az anyanyelven folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás