Teendők játék kezdése előtt:
Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
Eszközigény: –
Játék leírása:
- A játékban a fogó a boszorkány, aki, ha hozzáér valakihez, az megdermed, mert a boszorkány kiszívta belőle a boldogságot.
- A játékosok meg tudják egymást menteni – a megdermedt játékost egy ölelléssel vissza lehet hozni a játékba.
- A fogócska során vannak várak – ha ketten megölelik egymást, akkor őket a boszorkány nem tudja megérinteni és megdermeszteni.
A játék vége:
A játéknak nincs győztese.
A játékvezetés során figyelni kell:
Ki kell jelölni egy fogót, aki a boszorkány lesz (a játék során 2-3 boszorkány is lehet egymás után). A fogót egy idő után cseréljük le a változatosság kedvéért.
Feldolgozást segítő kérdések:
- Milyen volt, amikor megérintett a boszorkány?
- Volt, amikor a társaid megmentettek?
- Te megmentetted a társaidat a boszorkánytól?
- Mi óvott meg igazán attól, hogy a boszorkány ne szívhassa ki a boldogságot belőletek?
- Beszélgethetünk a gyermekekkel a szeretet fontosságáról, hogy milyen jó megtapasztalni, ha nekünk segítenek, és jó egymásnak segíteni.
Kiemelt kép forrása: pixabay.com
Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
5
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Mozgásos
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Közepes