Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Egy témakör, azon belül szavak/szópárok kiválasztása.

Eszközigény:
• papírlapok (négyzetrácsos)
• tollak

Játék leírása:
• A játékot egy idegennyelv-óra keretein belül mutatjuk be, de más tantárgyban is szuper játék lehet. Egy-egy témakör elsajátítására vagy gyakorlására alkalmas játék.
• A játékvezető meghatározza a témát (pl. angolul szeretné a számokat gyakoroltatni) és tájékoztatja a gyermekeket a játék menetéről.
• A gyermekek rajzoljanak egy 5×5-ös táblázatot, és véletlenszerűen válasszanak ki 25 számot, majd írják bele azokat egy-egy négyzetbe, ahova ők szeretnék. Így lehetőleg mindenkinek más és más táblázata fog születni, ezért izgalmas a játék.
• Ha elkészültek, a játékvezető 1 és 60 közötti számokat fog mondani angolul, így ebből a tartományból lehet válogatni.
• Ha a játékos olyan számot hall, amit előzőleg beírt a táblázatába, akkor kihúzza azt.
• Mint egy keresztrejtvényben, itt is az a cél, hogy vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan áthúzza a számokat. Amint valakinek ez összejön, BINGO-t kiálthat.
• Ezt játszhatjuk akár szavakkal is (pl. állatok angolul), vagy olyan rendszert is bevezethetünk, hogy kisebb táblázatot rajzolunk, és az a cél, hogy az összes számot kihúzzák, tehát csak akkor mondhat valaki BINGO-t, ha minden szám elhangzott, amit a táblázatába beírt.

Játék lezárása:
• Akár több kört is játszhatunk, amíg a gyermekek élvezik.
• Pontozásos rendszert is kialakíthatunk: ha egy játékos BINGO-t kiált (helyesen), akkor kap egy pontot, viszont a többiek még játékban maradnak addig, amíg mindenkinek BINGO-ja nem lesz (a sikerélmény megszerzése nagyon fontos).
• A játék végén eredményt hirdetünk; amennyiben több kört játszottunk és a pontozásos rendszert követtük, akkor az lesz a győztes, aki a legkevesebb pontot szerezte.

A játékvezetés során figyelni kell:
• A játék bármilyen más tantárgy témájára átkeretezhető (műveletek – eredmények, költők – verscímek, megyék – megyeszékhelyek).
• A játékban korosztályhoz igazítva lehet tetszőlegesen változtatni a táblázat méretét és a kiválasztott téma/szavak nehézségét is.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Szerinted milyen mértékben múlik szerencsén a játék?
• Te szerencsésnek érezted magadat közben?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
10
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az idegen nyelveken folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
5-10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás