Teendők játék kezdése előtt (max. 5 perc):
• Javasolt körben ülni, akár széken, akár a szabadban, fűben.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Beszélgetésindító témák kiválasztása.
Eszközigény: –
Játék leírása:
Ha nagyon beszélgetni szeretnénk, de nem nagyon van miről, akkor az alábbiak közül bármelyik téma felvetésével elindulhatunk:
• Emlékek (íz, hang, szag, álom): A játékosok közül mindenki elmeséli legérdekesebb íz, hang, szag és álom emlékeit. Az álmok különösen érdekesek lehetnek (legrosszabb, legkellemesebb, visszatérő álmok stb.).
• Mi lesz veled még 2020-ban? A játékosok meséljenek elképzelt jövőjükről, terveikről.
• Időutazás: A játékosok sorban elmesélik, hogy melyik korban szeretnének élni, amennyiben működne az időutazás. Azt is mondják el, milyen körülmények közt élnének, mivel foglalkoznának, stb.
• Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre? Három-három tárgyat, illetve élőlényt mondhatnak a játékosok, amit semmiképpen nem hagynának otthon. Indokolják választásaikat!
• Kit irigyelsz? Milyen tulajdonságokat tartanak irigylésre méltónak? Miért?
• Példakép: Meséljék el, kiket tartanak példaképeiknek! Melyek azok a vonások, amelyek leginkább követésre méltók?
• Pályakép: Mindenki elmondhatja, hogy milyen pályát választana jelen pillanatban. Milyen foglalkozásokhoz lenne kedvünk? Korábbi éveikben mik szerettek volna lenni?
• Kedvencek: Meséljék el, melyek a kedvenceik egy megadott témakör kapcsán! Néhány ajánlás: állat, növény, virág, használati tárgy, szín, napszak, zene, film, étel, könyv, illat stb.
• Vicc: Sorban mindenki elmond egy olyan viccet, amit nagyon kedvel. Utána indokolja is meg, hogy miért azt választotta!
• Tündér: Ha egy tündér teljesítené három kívánságukat, melyek lennének azok?
Játék lezárása: A játéknak nincs győztese, megköszönjük a részvételt.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Maximum két témát válassz a játék során, mert a gyermekek korosztályi sajátosságai miatt unalmassá válhat.
• Minden résztvevőnek lehetősége legyen elmondania a rá vonatkozó információkat.
• Legyen meg a passz lehetősége, ne legyen kötelező válaszolni!
• Fontos elmondani a résztvevőknek, hogy egymás szavába ne vágjanak bele.
• Mindenki véleménye, gondolata a sajátja, nem űzünk tréfát senki válaszából.
• A játékvezető is válaszoljon az adott témákra, kérdésekre, mivel ezt látván a játékosok is könnyebben megnyílnak és elmondják véleményüket.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Melyik volt az a téma/kérdés, amelyre nehezebb volt választ adni?
• Miért volt nehéz?
• Milyen érzés volt számodra ezekről a témákról beszélni?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com