Teendők játék kezdése előtt (kevesebb mint 5 perc):
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Berendezni a helyszínt úgy, hogy eggyel kevesebb szék legyen, mint ahány játékos; a székeket körben kell elhelyezni oly módon, hogy legyen elég hely köztük a szaladgáláshoz.
Eszközigény:
székek (eggyel kevesebb, mint ahány játékos van)
Játék leírása:
• A gyermekek körben ülnek, adott távolságra egymástól.
• Eggyel kevesebb szék van, mint ahányan vannak, így akinek nincs helye, középre áll.
• Mindig a középen lévő játékos fog állításokat mondani az alábbi módon: Annak fúj a szél, aki …
• Az illetőnek csak olyan állítást szabad mondani, ami igaz rá, például: Annak fúj a szél, aki ült már repülőgépen.
• Akire igaz az állítás, gyorsan feláll és új helyet keres (elfújja őket a szél más helyre), eközben a középső is helyet keres, így remélhetőleg a középső ember mindig cserélődni fog.
• Állítások lehetnek: kék színű a szeme, van testvére, szereti az irodalmat, tavasszal született, van háziállata, stb. Az is jó taktika, ha sok embert megmozgatunk, de az is, ha keveset, keressék a kihívásokat és legyenek kreatívak.
• Fontos, hogy ugyanoda, illetve a két szomszédos helyre nem szabad visszaülni, tehát akinek nincs más választása – mert már csak ezek a helyek maradtak –, középre kell vonulnia.
Játék lezárása:
• Addig játszható, amíg élvezik a gyermekek.
• A játék után meg kell beszélni a történteket.
A játékvezetés során figyelni kell:
Figyelni kell egymás testi épségére, ne szaladjanak egymásnak a játékosok, illetve ne boruljanak fel a székekkel.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Sokszor voltál középen?
• Melyik része tetszett jobban: ha állítást kellett mondani, vagy amikor szaladni kellett, esetleg, amikor olyan állítás következett, hogy ott kellett maradni a helyeden?
• Sikerült jobban megismerni a társaidat?
• Emlékszel olyan társadra, akire ugyanúgy igaz volt valamelyik állítás, mint rád? Ki(k) volt(ak) az(ok)? Melyik állítás volt ez?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com