Teendők játék kezdése előtt:
• Javasolt körben ülni, akár széken, akár a szabadban a fűben.
• Játékszabályok, feladatok érthető átadása.
• Színjátszó tér kijelölése.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játékvezető megadja a kezdő történet szövegét (pl. Egyszer volt, holnap volt, az üveghegyen is túl volt egy aprónyi királyság…). Négy mesélőnek felváltva kell folytatniuk a mesélést: egy történetet kell szőniük. Két „gonosz” mesélő karakter van és két „jó”. Először az egyik jó kezdi (ahol mindenki szeretetben és békében élt, sosem volt veszekedés…), aztán az egyik gonosz (pl. … míg egyszer csak be nem költözött a királyi palotába egy messziről érkező rokon, aki mindenkiről elkezdett a háta mögött beszélni…), aztán a másik „jó” kerül sorra, stb.
• A „jó” mesélőnek mindig pozitív irányba kell terelnie a történetet, a „rossz” mesélőnek pedig negatív irányba.

Játék lezárása:
A játéknak nincs győztese, egy ponton le kell zárni a történetet

A játékvezetés során figyelni kell:
• Feszültség esetén hagyjunk időt a kiváltó ok megbeszélésére, az esetleges konfliktusok feloldására.
• Lehetőség szerint mindenki próbálhassa ki a „jó” és a „rossz” mesélő szerepét is.
• Ügyeljünk arra, hogy lehetőleg mindenki egy-két mondatnál többet ne mondjon egyszerre.

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
20 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Az anyanyelven folytatott kommunikáció
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás