Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A játéktér kialakítása: a gyermekek körben ülnek, egymástól megfelelő távolságban.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játék során egy kerek történet létrehozására törekszünk, amelyhez minden résztvevő egy-egy mondattal járul hozzá. Sokszor megesik, hogy a fordulat sehogy sem akar bekövetkezni, és a mese unalmassá válik. Ebben az esetben hívjuk fel a gyermekek figyelmét az egyszer csak, a de akkor, az ám ugyanakkor és egyéb, hasonló funkciójú szövegkapcsoló elemek varázserejére.
• A mese kezdőmondatát érdemes a játékvezetőnek megadnia, például:
Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy szomorú sárkány. vagy
Ez a történet egy igazi hősről szól, aki nem máshol született, mint az Óperenciás tengeren túl.

Játék lezárása:
A játék közös beszélgetéssel zárul, akár össze is foglalhatjuk, miről szólt a mesénk.

A játékvezetés során figyelni kell:
A játékvezetőnek figyelnie kell az adott történet alakulására, hogy a játék ne váljon unalmassá.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Könnyen együtt tudtál működni a társaddal?
• Nehéz volt folyamatosan figyelni?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
6
Játékhelyszín
Kül- és beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kulturális tudatosság és kifejezőkészség
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás