Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A játékosok körben helyezkednek el.

Eszközigény: –

Játék leírása:
• A játék fejleszti a reakcióidőt, a gondolkodást, és elősegíti a gyors asszociáció kialakulását.
• A játékvezető a három adott szó közül (föld, víz, levegő) kiválaszt egyet, rámutat egy gyermekre és megmondja az általa kiválasztott szót.
• A játékos feladata, hogy válaszában olyan állatot mondjon, ami az adott közegben előfordulhat. Például: levegő – sas, víz – harcsa, föld – giliszta.
• Aki nem tud mondani, zálogot kell adnia, amit a játék végén kiválthat.
• Ha már az egyik témából kezdünk kifogyni, és a gyermekeknek még van kedvük folytatni, akár más témakörben is indíthatunk egy következő kört (mondjanak növényeket vagy közlekedési eszközöket).

Játék lezárása:
• A játék addig játszható, amíg a gyermekek élvezik.
• A zálogokat kiválthatják a gyermekek a játék végén.

A játékvezetés során figyelni kell:
A megadott szavakat tetszőlegesen változtathatjuk a korosztály érdeklődési körének figyelembevételével. Nagyobb gyermekeknél akár olyan verzió is lehetséges, hogy főváros – város – falu, vagy ragadozó – növényevő – rovarevő állat.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogy érezted magad játék közben?
• Melyik téma volt a kedvenced?
• Neked lenne még ötleted?
• Gyorsan tudtál válaszolni?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
4
Játékhelyszín
Beltéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Kisebb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Elmemozdító
Programmal fejleszthető kompetenciák
Matematikai kompetenciák és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Igen
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás