Teendők játék kezdése előtt (5-10 perc):
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése, illetve székek köralakban történő elrendezése.

Eszközigény:
Ahány játékos, annyi szék.

Játék leírása:
• A játék célja, hogy a gyermekek minél több nevet megtanuljanak.
• A gyermekek körben ülnek, a játékvezető áll középen. Mindenki megkérdezheti a két szomszédja nevét.
• Ha a játékvezető rámutat valakire és azt mondja: Zsipp! – akkor annak a játékosnak azonnal meg kell mondania a jobb szomszédja nevét. Ha azt hallja: Zsupp! – akkor a bal szomszédja nevét. Ha a játékvezető azt mondja: Zsipp-zsupp! – akkor pedig mindenkinek új helyet kell keresnie, és kezdődik a játék elölről.
• Aki elrontja vagy nem jut eszébe a szomszédja neve, esetleg túl sokat gondolkodik rajta, helyet cserél a játékvezetővel, és ő kerül a kör középre.
• A játékot bonyolíthatjuk úgy is, hogy vezetéknévvel együtt kell válaszolni. Vagy meg kell tudni mondani, hogy mi az illető kedvenc színe, étele stb. Természetesen ezekről a gyermekek előzetesen tájékozódhatnak.

Játék lezárása:
• A játék addig játszható, amíg élvezik a gyermekek.
• A játékot lezárjuk, ha a résztvevőknek sikerült memorizálniuk a neveket.

A játékvezetés során figyelni kell:
• A játék akkor izgalmas, ha gyorsan pörög.
• Vigyázzunk egymás testi épségére a helycsere esetén!

Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Mindig tudtad követni, hogy mikor melyik szomszédod nevét kell bemondani?
• Voltál a kör középen?
• Sokszor kellett helyet cserélgetni?
• Megjegyezted a szomszédok nevét?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagyobb hely
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Ismerkedést segítő
Programmal fejleszthető kompetenciák
Szociális és állampolgári kompetenciák
Eszközigény
Van
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
5-10 perc
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás