Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A gyermekek köralakot formálva helyezkednek el.
Eszközigény: –
Játék leírása:
• A játék célja, hogy a gyermekek megtanulják egymás nevét.
• A kezdő játékos megmondja a nevét.
• A tőle jobbra ülő vagy álló játékos megismétli, majd hozzáteszi a saját nevét. A következő elsorolja a már elhangzott neveket, majd elárulja a sajátját. Az utolsónak már az összes csoporttag nevét fel kell sorolnia.
• A játékot izgalmasabbá is lehet tenni a következő variációkkal:
1. A gyermekeknek nemcsak a saját nevüket, hanem a nevük kezdőbetűjével megegyező betűvel kezdődő állatot is hozzá kell fűzni (Elefánt Elemér).
2. Az utolsó körben egy rájuk jellemző tulajdonságot választhatnak, aminek nem feltétlenül kell alliterálnia, de nincs kizárva az sem (vidám Elemér, eszes Elemér).
Játék lezárása:
Ha végigért a kör, és a többi verziót is kipróbáltuk, a játék lezárható.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Ne hagyjuk elhúzódni a játékot, mert nagyobb létszámnál unalmassá válhat.
• Próbáljuk pörgetni a játékot: ha valaki sokáig gondolkodik, lehet neki segíteni.
• Ha végigment egy kör, szabadon megkérdezhetjük a gyermekeket, hogy szeretné-e valaki elmondani az összes csapattag nevét?
Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogy érezted magad játék közben?
• Kinek jegyezted meg legkönnyebben a nevét?
• Nehéz volt kitalálni tulajdonságot vagy állatot a saját nevedhez?
• Melyik verzió volt könnyebb: az egyszerű, az állatos vagy a tulajdonságos kör?
• Van olyan társad a csoportban, akinek ugyanaz a neve, mint neked?
• Ha te választhatnál magadnak egy nevet, mi lenne az?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com