Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése.
Eszközigény:
Ha szükséges (pl. hideg a padló), akkor érdemes takarókat/szivacsokat letenni a földre.
Játék leírása:
• A játékosok becsukják/eltakarják a szemüket.
• A játékvezető kiválaszt egy álomvarázslót, akinek a kiléte titkos.
• Ezután már mindenki kinyithatja a szemét, és a játékosok elkezdhetnek járkálni a teremben.
• A varázsló feladata, hogy álmot szórjon a játékosokra, és mindenkit elaltasson. Ezt úgy teheti meg, ha rákacsint valakire járkálás közben.
• Akire rákacsint, az elszámol magában háromig, majd ásítozva, nyújtózkodva (álomba merülve) lefekszik a földre. A játékosoknak nem lehet védekezni úgy, hogy becsukják a szemüket, a szemkontaktust olyan szinten fent kell tartani, hogy észrevegyék a kacsintást.
• A játék addig folytatódik, amíg valaki rá nem jön, hogy ki a varázsló. Tippelni minden álomba merülés után egyszer lehetséges (természetesen az álomba merülő gyermek kivételével). Egy gyermeknek a teljes játék alatt egy tippelési lehetősége van. Ha nagyobb létszámmal játsszuk, ezt szabadon meg lehet határozni.
• Körben ülve is játszható a játék. Ilyenkor a varázslónak óvatosnak kell lennie.
Játék lezárása:
• A játék addig játszható, amíg ki nem találják, hogy ki az álomvarázsló; ha viszont mindenki álomba merült, vagyis a varázsló sikeres volt, a játék szintén lezártnak tekinthető.
• Ha nem sikerül, új álomvarázslót választunk.
• Aki szeretné, kipróbálhatja a szerepet.
A játékvezetés során figyelni kell:
• A tippelési szabályokat betartani.
• A játékvezető figyeljen arra, hogy egy körben ki tippelhet, hogy számon tudják tartani, kinek van még lehetősége találgatni.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Hogyan érezted magad játék közben?
• Milyen érzés volt álomvarázslónak lenni?
• Milyen érzés volt, amikor rád kacsintott a varázsló?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com