Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• Játéktér kijelölése.

Eszközigény:

Játék leírása:
• A gyermekeket megkérjük, hogy szabadon mozogjanak a térben, mint sok kicsi atom.
• A játékvezető pedig szabadon rendelkezik a hőmérséklettel: ő fogja bemondani, hogy hány fok van. Minél hidegebb van, az atomok annál lassabban mozognak; például 0 foknál senki nem mozdulhat. 10 foknál már esetleg tyúklépésben elindulhatnak, 20 foknál picit gyorsabban, 50 foknál már majdnem lassú futásban mehetnek, és a 100 fok a csúcspont, mikor már szaladgálhatnak is. A játékvezetőnek nem feltétlenül kell növekvő sorrendben haladnia, bármilyen fokot bemondhat, amihez az atomoknak alkalmazkodniuk kell.
• Ha kellőképpen bemelegedtek a gyermekek, akkor nehezíthetünk, ugyanis az atomok már képesek kapcsolatot teremteni egymással, tehát molekulákká tudnak alakulni.
• A játékvezető bemond egy számot, ami azt jelenti, hogy ennyien kell, hogy összekapcsolódjanak. A szám bemondása után pedig ugyanúgy jöhet a hőmérséklet, így a molekuláknak együtt kell mozogniuk addig, amíg a játékvezető nem mond egy újabb számot és hőmérsékletet.

Játék lezárása:
Addig játszható, amíg a játékosok élvezik a játékot.

A játékvezetés során figyelni kell:
Ügyelni kell egymás testi épségére.

Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Melyik hőmérséklet tetszett jobban? Amikor hideg volt, vagy amikor meleg?
• Könnyű/nehéz volt egy közös molekulaként mozogni?

Kiemelt kép forrása: pixabay.com

Érintett korosztály
6
Résztvevők száma
10
Játékhelyszín
Kültéri
Játék időigénye
10 perc +
Játék helyigénye
Nagy tér
Játékvezetők száma
1
Játék típusa
Csoport- és páralkotó
Programmal fejleszthető kompetenciák
Kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia
Eszközigény
Nincs
SNI-sek számára megfelelő-e
Igen
Akadálymentesíthető
Nem
Előkészítési ideje
Nem igényel
Baleseti kockázat
Alacsony
Megosztás