Teendők játék kezdése előtt:
• Játékszabályok ismertetése, feladatok érthető átadása.
• A gyermekek elrendeződésének segítése (hármasával álljanak össze úgy, hogy egy gyermek maradjon ki, aki az időjós szerepét kapja).
• Játéktér kiválasztása.
Eszközigény: –
Játék leírása:
• A gyermekek beállnak hármasával: két játékos egymással szemben felemelik és összeérintik a karjukat (mint egy háztető), a harmadik gyermek pedig a házikó alatt helyezkedik el, mint lakó. Fontos, hogy egy házikó csak egy lakót tud befogadni!
• Az a játékos lesz az időjós, akinek nem maradt házikó, tehát ő a többiektől kicsit távolabb áll meg. Célja, hogy ő is helyet találjon magának minél gyorsabban.
• Az időjós háromféleképpen kiálthatja el magát: tornádó, hurrikán, világvége.
Tornádó: kifújja a lakót a házikóból, így az összes lakónak új házat kell keresnie.
Hurrikán: elviszi a házakat a lakók feje fölül (a lakók a helyükön maradnak), így a házaknak kell új lakót keresni, viszont nem kötelező együtt maradniuk.
Világvége: ebben az esetben minden játékosnak új helyet/helyzetet kell keresni, akár házikóból lakóvá válhat, vagy fordítva; de lehet, hogy csak más társával lesz házikó, vagy más helyre szalad.
• Így amikor az időjós elkiáltja magát, a nagy káoszban lehetősége lesz helyet találni, akinek pedig nem marad házikó vagy lakó, ő lesz a következő időjós, aki szabadon választhat a természeti jelenségek közül.
• A témakört szabadon változtathatjuk, akár más lehetőségeket is adhatunk a gyermekeknek, más mozdulatokat, saját ötleteket is társíthatunk a hívószavakhoz.
Játék lezárása:
Addig játszható, amíg élvezik.
A játékvezetés során figyelni kell:
• Egymás testi épségére a szaladgálások közepette.
• Figyelmeztessük a gyermekeket, hogyha valaki például már lakóként elfoglalt egy házat, vagy felvett bármilyen más szerepet, onnan nem szabad egymást kilökni.
Feldolgozást segítő kérdések:
• Jól érezted magad játék közben?
• Sokszor voltál középen?
• Melyik természeti jelenség volt a kedvenced?
• Melyik szerep volt a kedvenced, melyikben voltál a legtöbbször?
• Milyen ötleteid lennének még a természeti jelenségeken kívül, milyen témában lenne jó még ezt a játékot játszani?
• Milyen mozdulatokat lehet még könnyen megjeleníteni?
Kiemelt kép forrása: pixabay.com